Com valorar una empresa amb negoci online

JOSE LLUIS LLUSIA

A diferència de les empreses tradicionals, les empreses de venda online es valoren tenint en compte altres paràmetres a part dels econòmics tradicionals (Ebitda – Fluxs de caixa – Facturació, etc.)
Detallem aquests paràmetres:

1. Tecnologia aplicada pel disseny del web.
Si es disposa d’un potent ERP i un CRM ben sincronitzat i en funcionament, això afecta positivament al valor del negoci.
És important mesurar que ocorre a la pàgina web mitjançant eines analítiques, això transmet un important know-*how al comprador.

2. Posicionament
No és el mateix un negoci online que estigui posicionat a la primera pàgina, que en la tercera.
El posicionament és fonamental a l’hora de calcular el valor d’un negoci online.
Com millor posicionat s’està, abans ho troben els clients potencials, per tant, més possibilitats de monetitzar les visites la qual cosa, incrementa el valor per a un possible comprador.

3. Màrqueting de continguts

Tenir un blog actualitzat amb contingut realment interessant per als seus usuaris i coherent amb el seu negoci és fonamental.
Cal empatitzar amb els usuaris que visiten el web, de manera que aquests identifiquin els seus problemes, i a partir d’aquí, que el web pugui oferir bones solucions.
És important mostrar-se com expert del seu negoci, aportant un valor afegit, que benefici-hi als clients i lògicament influeix-hi en la valoració del seu negoci.

4. Reputació online i offline
És molt important que el web es mencioni als mitjans, en altres webs o fins i tot, recomanacions d’influencers.
Tot és rellevant de cara a saber quanta gent coneix el web i quina opinió li mereix el negoci online d’aquesta.
Òbviament aquest és un factor intangible, però igualment rellevant, ja que en molts casos, aquesta part pot ser la que pot aportar un major valor del negoci.

5. Base de clients recurrents
Com més usuaris recurrents es tinguin enregistrats, major valor tindrà un negoci online, això és la garantia de qualitat del producte i de la satisfacció del client.
No tots els negocis online es presten a vendre més d’una vegada, un mateix producte o servei, però és clau analitzar com aconseguir que un client repeteixi una compra, això sens dubte incrementa el valor del negoci.

6. Visites
Les visites són una forma quantitativa de valorar la reputació d’un negoci online, el posicionament, l’engagement, etc.
Però igualment, és molt important valorar el percentatge de rebot, quant temps passa un usuari al web, a on clica, realment troba interessant el que troba?
Conèixer aquestes respostes ens ajudarà molt a l’hora de valorar un negoci.

7. Exclusivitat
I aquí és on ens preguntem, el mercat on opera el negoci és de nínxol?, Tenim clar qui són els clients? Què és el que els oferim de forma diferencial? Si la resposta és positiva, és que efectivament, parlem d’un negoci exclusiu i amb bastant potencial i això incideix de forma molt positiva en el valor del negoci.

Jose Luis Llusia Azagra
Consultor d'empreses
Setembre 2018

Quant a acedecat

Associació Catalana d'Executius, Directius i Empresaris
Aquesta entrada ha esta publicada en Articles. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s